Compagnone, Antonio (2015) The popularization of academic discourse in the digital age: a corpus-based discourse analysis of TED talks. [Tesi di dottorato]

[thumbnail of compagnone_antonio_27.pdf]
Preview
Text
compagnone_antonio_27.pdf

Download (4MB) | Preview
Item Type: Tesi di dottorato
Resource language: English
Title: The popularization of academic discourse in the digital age: a corpus-based discourse analysis of TED talks
Creators:
Creators
Email
Compagnone, Antonio
compagnone.antonio@gmail.com
Date: 30 March 2015
Number of Pages: 167
Institution: Università degli Studi di Napoli Federico II
Department: Scienze Politiche
Scuola di dottorato: Scienze psicologiche e pedagogiche
Dottorato: Lingua inglese per scopi speciali
Ciclo di dottorato: 27
Coordinatore del Corso di dottorato:
nome
email
Di Martino, Gabriella
dimartig@unina.it
Tutor:
nome
email
Caliendo, Giuditta
UNSPECIFIED
Date: 30 March 2015
Number of Pages: 167
Keywords: academic discourse; popularization; discourse analysis; corpus linguistics; ESP
Settori scientifico-disciplinari del MIUR: Area 10 - Scienze dell'antichità, filologico-letterarie e storico-artistiche > L-LIN/12 - Lingua e traduzione - lingua inglese
Date Deposited: 09 Apr 2015 10:53
Last Modified: 13 May 2018 01:00
URI: http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/10311
DOI: 10.6093/UNINA/FEDOA/10311

Collection description

ITA: Il presente lavoro si incentra sulla riconcettualizzazione del discorso accademico attraverso il genere multimodale dei TED talks, interventi divulgativi in lingua inglese mediati dalla rete tenuti da esperti in varie discipline. Rifacendosi alle teorie dell'analisi del discorso e ai metodi della linguistica dei corpora, lo scopo del presente lavoro è quello di esplorare il modo in cui gli accademici si avvalgono del genere TED per promuovere le proprie ricerche e costruire la propria identità di professionisti. EN: The present study focuses on the reconceptualization of academic discourse via the multimodal genre of TED talks, web-mediated popularizing speeches delivered by experts in different fields. Drawing on the theoretical framework of discourse analysis as well as on the methods of corpus linguistics, the present study aims to explore the way in which academics make use of TED talks to build up their image as experts and promote their research.

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item