Compagnone, Antonio (2015) The popularization of academic discourse in the digital age: a corpus-based discourse analysis of TED talks. [Tesi di dottorato]
Preview |
Text
compagnone_antonio_27.pdf Download (4MB) | Preview |
Item Type: | Tesi di dottorato |
---|---|
Resource language: | English |
Title: | The popularization of academic discourse in the digital age: a corpus-based discourse analysis of TED talks |
Creators: | Creators Email Compagnone, Antonio compagnone.antonio@gmail.com |
Date: | 30 March 2015 |
Number of Pages: | 167 |
Institution: | Università degli Studi di Napoli Federico II |
Department: | Scienze Politiche |
Scuola di dottorato: | Scienze psicologiche e pedagogiche |
Dottorato: | Lingua inglese per scopi speciali |
Ciclo di dottorato: | 27 |
Coordinatore del Corso di dottorato: | nome email Di Martino, Gabriella dimartig@unina.it |
Tutor: | nome email Caliendo, Giuditta UNSPECIFIED |
Date: | 30 March 2015 |
Number of Pages: | 167 |
Keywords: | academic discourse; popularization; discourse analysis; corpus linguistics; ESP |
Settori scientifico-disciplinari del MIUR: | Area 10 - Scienze dell'antichità, filologico-letterarie e storico-artistiche > L-LIN/12 - Lingua e traduzione - lingua inglese |
Date Deposited: | 09 Apr 2015 10:53 |
Last Modified: | 13 May 2018 01:00 |
URI: | http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/10311 |
DOI: | 10.6093/UNINA/FEDOA/10311 |
Collection description
ITA: Il presente lavoro si incentra sulla riconcettualizzazione del discorso accademico attraverso il genere multimodale dei TED talks, interventi divulgativi in lingua inglese mediati dalla rete tenuti da esperti in varie discipline. Rifacendosi alle teorie dell'analisi del discorso e ai metodi della linguistica dei corpora, lo scopo del presente lavoro è quello di esplorare il modo in cui gli accademici si avvalgono del genere TED per promuovere le proprie ricerche e costruire la propria identità di professionisti. EN: The present study focuses on the reconceptualization of academic discourse via the multimodal genre of TED talks, web-mediated popularizing speeches delivered by experts in different fields. Drawing on the theoretical framework of discourse analysis as well as on the methods of corpus linguistics, the present study aims to explore the way in which academics make use of TED talks to build up their image as experts and promote their research.
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |