Caiazzo, Luisa (2010) Wor(l)ds and meanings in the language of British and Indian university websites. [Tesi di dottorato] (Inedito)

[img]
Anteprima
PDF
Caiazzo_luisa_23.pdf

Download (1MB) | Anteprima
Tipologia del documento: Tesi di dottorato
Lingua: English
Titolo: Wor(l)ds and meanings in the language of British and Indian university websites
Autori:
AutoreEmail
Caiazzo, Luisalcaiazzo@mare-net.com
Data: 30 Novembre 2010
Numero di pagine: 145
Istituzione: Università degli Studi di Napoli Federico II
Dipartimento: Scienze statistiche
Scuola di dottorato: Scienze politiche
Dottorato: Lingua inglese per scopi speciali
Ciclo di dottorato: 23
Coordinatore del Corso di dottorato:
nomeemail
Di Martino, Gabrielladimartig@unina.it
Tutor:
nomeemail
Pennarola, Cristina[non definito]
Caliendo, Giuditta[non definito]
Venuti, Marco[non definito]
Donadio, Paolo[non definito]
Napolitano, Antonella[non definito]
Polese, Vanda[non definito]
Data: 30 Novembre 2010
Numero di pagine: 145
Parole chiave: semantic prosody language higher education
Settori scientifico-disciplinari del MIUR: Area 10 - Scienze dell'antichità, filologico-letterarie e storico-artistiche > L-LIN/12 - Lingua e traduzione - lingua inglese
Depositato il: 13 Dic 2010 13:44
Ultima modifica: 30 Apr 2014 19:46
URI: http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/8393
DOI: 10.6092/UNINA/FEDOA/8393

Abstract

The global economy is having a tremendous impact on higher education due to increased trade, investment and mobility of people across borders. Making reference to recent studies which underline the potential of corpus linguistic methodologies for the study of language as a social phenomenon, this dissertation focuses on word meaning (some of the words analysed are 'international' and 'quality') in a small specialized corpus consisting of the About us section of 340 British and Indian university websites. The results suggest that some distinctive features can be identified in the two subcorpora and that differences in the cotextual environment seem to be related to different perspectives in the contextual environment.

Actions (login required)

Modifica documento Modifica documento