Wor(l)ds and meanings in the language of British and Indian university websites

Caiazzo, Luisa (2010) Wor(l)ds and meanings in the language of British and Indian university websites. [Tesi di dottorato] (Inedito)

Full text disponibile come:

[img]
Preview
PDF - Richiede un editor Pdf del tipo GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
1747Kb

Abstract

The global economy is having a tremendous impact on higher education due to increased trade, investment and mobility of people across borders. Making reference to recent studies which underline the potential of corpus linguistic methodologies for the study of language as a social phenomenon, this dissertation focuses on word meaning (some of the words analysed are 'international' and 'quality') in a small specialized corpus consisting of the About us section of 340 British and Indian university websites. The results suggest that some distinctive features can be identified in the two subcorpora and that differences in the cotextual environment seem to be related to different perspectives in the contextual environment.

Tipologia di documento:Tesi di dottorato
Parole chiave:semantic prosody language higher education
Settori scientifico-disciplinari MIUR:Area 10 Scienze dell'antichita', filologico-letterarie e storico-artistiche > L-LIN/12 LINGUA E TRADUZIONE - LINGUA INGLESE
Coordinatori della Scuola di dottorato:
Coordinatore del Corso di dottoratoe-mail (se nota)
Di Martino, Gabrielladimartig@unina.it
Tutor della Scuola di dottorato:
Tutor del Corso di dottoratoe-mail (se nota)
Pennarola, Cristina
Caliendo, Giuditta
Venuti, Marco
Donadio, Paolo
Napolitano, Antonella
Polese, Vanda
Stato del full text:Accessibile
Data:30 Novembre 2010
Numero di pagine:145
Istituzione:Università degli studi di Napoli Federico II
Dipartimento o Struttura:Scienze statistiche
Tipo di tesi:Dottorato
Stato dell'Eprint:Inedito
Scuola di dottorato:Scienze politiche
Denominazione del dottorato:Lingua inglese per scopi speciali
Ciclo di dottorato:23
Numero di sistema:8393
Depositato il:13 Dicembre 2010 14:44
Ultima modifica:29 Agosto 2012 12:58

Solo per gli Amministratori dell'archivio: edita il record