Cuomo, Salvatore and D'Aniello, Biagio and Murano, Aniello (2009) An Interdisciplinary Science Learning Envirnoment. In: V International Conference on Multimedia and Information and Communication Technologies in Education, 22-24 April 2009, Lisbon, Portugal.
Il contenuto (Full text) non è disponibile all'interno di questo archivio.
URL ufficiale: http://www.formatex.org/micte2009/volume1.htm
| Tipologia del documento: | Contributo a Convegno o Workshop ([non definito]) |
|---|---|
| Lingua: | English |
| Titolo: | An Interdisciplinary Science Learning Envirnoment. |
| Autori: | Autore Email Cuomo, Salvatore [non definito] D'Aniello, Biagio [non definito] Murano, Aniello [non definito] |
| Autore/i: | Cuomo S., D'Aniello B., Murano A., Saulino E. |
| Data: | 2009 |
| Numero di pagine: | 0 |
| Dipartimento: | Scienze fisiche |
| URL ufficiale: | http://www.formatex.org/micte2009/volume1.htm |
| Titolo dell'evento: | V International Conference on Multimedia and Information and Communication Technologies in Education |
| Luogo dell'evento: | Lisbon, Portugal |
| Data dell'evento: | 22-24 April 2009 |
| Titolo dell'opera che contiene il documento: | Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education. |
| Luogo di pubblicazione: | Badajoz, Spain |
| Editore: | FORMATEX |
| Data: | 2009 |
| ISBN: | 978-84-692-1789-4 |
| Volume: | I |
| Intervallo di pagine: | pp. 325-329 |
| Numero di pagine: | 0 |
| Parole chiave: | Zoology, Biology. Mathematics, Computer Science, Interdisciplinary Environment, Science Learning |
| Depositato il: | 18 Ott 2010 08:15 |
| Ultima modifica: | 30 Apr 2014 19:41 |
| URI: | http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/5439 |
Abstract
In scholar curriculum, the integration of contents from different learning areas has been always a challenging issue, but with very few practical experimentations. A first attempt appears in the late 1920s under the name “core”. Successively, interdiscipl
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
Modifica documento |


