Cuomo, Salvatore and D'Aniello, Biagio and Murano, Aniello (2009) An Interdisciplinary Science Learning Envirnoment. In: V International Conference on Multimedia and Information and Communication Technologies in Education, 22-24 April 2009, Lisbon, Portugal.
Il contenuto (Full text) non è disponibile all'interno di questo archivio.
URL ufficiale: http://www.formatex.org/micte2009/volume1.htm
Tipologia del documento: | Contributo a Convegno o Workshop ([non definito]) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lingua: | English | ||||||||
Titolo: | An Interdisciplinary Science Learning Envirnoment. | ||||||||
Autori: |
|
||||||||
Autore/i: | Cuomo S., D'Aniello B., Murano A., Saulino E. | ||||||||
Data: | 2009 | ||||||||
Numero di pagine: | 0 | ||||||||
Dipartimento: | Scienze fisiche | ||||||||
URL ufficiale: | http://www.formatex.org/micte2009/volume1.htm | ||||||||
Titolo dell'evento: | V International Conference on Multimedia and Information and Communication Technologies in Education | ||||||||
Luogo dell'evento: | Lisbon, Portugal | ||||||||
Data dell'evento: | 22-24 April 2009 | ||||||||
Titolo dell'opera che contiene il documento: | Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education. | ||||||||
Luogo di pubblicazione: | Badajoz, Spain | ||||||||
Editore: | FORMATEX | ||||||||
Data: | 2009 | ||||||||
ISBN: | 978-84-692-1789-4 | ||||||||
Volume: | I | ||||||||
Intervallo di pagine: | pp. 325-329 | ||||||||
Numero di pagine: | 0 | ||||||||
Parole chiave: | Zoology, Biology. Mathematics, Computer Science, Interdisciplinary Environment, Science Learning | ||||||||
Depositato il: | 18 Ott 2010 08:15 | ||||||||
Ultima modifica: | 30 Apr 2014 19:41 | ||||||||
URI: | http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/5439 |
Abstract
In scholar curriculum, the integration of contents from different learning areas has been always a challenging issue, but with very few practical experimentations. A first attempt appears in the late 1920s under the name “core”. Successively, interdiscipl
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
Modifica documento |