Montella, Giuseppe (2015) Mechanical characterization of a tire derived material and its application in vibration reduction. [Tesi di dottorato]
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Item Type: | Tesi di dottorato |
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Resource language: | English |
Title: | Mechanical characterization of a tire derived material and its application in vibration reduction |
Creators: | Creators Email Montella, Giuseppe giuseppe.montella@unina.it |
Date: | 31 March 2015 |
Number of Pages: | 125 |
Institution: | Università degli Studi di Napoli Federico II |
Department: | Ingegneria Civile, Edile e Ambientale |
Scuola di dottorato: | Ingegneria civile |
Dottorato: | Ingegneria delle costruzioni |
Ciclo di dottorato: | 27 |
Coordinatore del Corso di dottorato: | nome email Rosati, Luciano rosati@unina.it |
Tutor: | nome email Serino, Giorgio UNSPECIFIED |
Date: | 31 March 2015 |
Number of Pages: | 125 |
Keywords: | rubber; logarithmic strain; viscosity; hyperelastic material |
Settori scientifico-disciplinari del MIUR: | Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/04 - Strade, ferrovie ed aeroporti Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/08 - Scienza delle costruzioni Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/09 - Tecnica delle costruzioni |
Aree tematiche (7° programma Quadro): | NANOSCIENZE, NANOTECNOLOGIE, MATERIALE E PRODUZIONE > Materiali AMBIENTE (INCLUSO CAMBIAMENTO CLIMATICO) > Proteggere i cittadini dai rischi ambientali TRASPORTI (INCLUSO AERONAUTICA) > Trasporti di superficie sostenibili |
Date Deposited: | 07 Apr 2015 21:58 |
Last Modified: | 08 Oct 2015 07:50 |
URI: | http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/10525 |
DOI: | 10.6092/UNINA/FEDOA/10525 |
Collection description
Tire Derived Materials (TDMs) deserve special interest as the reuse of tires is one of the most important topics in recycling and Environmental Engineering. This thesis describes the mechanical characterization of a new TDM based on appropriate experimental tests. Moreover a novel strain energy function is presented, based on the Hencky-logarithmic strain tensor, to model the response for moderately large deformations. Finally a Finite element program is used to solve an optimization problem of railway track mat for light-weight lines.
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