Montella, Giuseppe (2015) Mechanical characterization of a tire derived material and its application in vibration reduction. [Tesi di dottorato]

[img]
Anteprima
Testo
montella_giuseppe_27.pdf

Download (8MB) | Anteprima
[error in script] [error in script]
Tipologia del documento: Tesi di dottorato
Lingua: English
Titolo: Mechanical characterization of a tire derived material and its application in vibration reduction
Autori:
AutoreEmail
Montella, Giuseppegiuseppe.montella@unina.it
Data: 31 Marzo 2015
Numero di pagine: 125
Istituzione: Università degli Studi di Napoli Federico II
Dipartimento: Ingegneria Civile, Edile e Ambientale
Scuola di dottorato: Ingegneria civile
Dottorato: Ingegneria delle costruzioni
Ciclo di dottorato: 27
Coordinatore del Corso di dottorato:
nomeemail
Rosati, Lucianorosati@unina.it
Tutor:
nomeemail
Serino, Giorgio[non definito]
Data: 31 Marzo 2015
Numero di pagine: 125
Parole chiave: rubber; logarithmic strain; viscosity; hyperelastic material
Settori scientifico-disciplinari del MIUR: Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/04 - Strade, ferrovie ed aeroporti
Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/08 - Scienza delle costruzioni
Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/09 - Tecnica delle costruzioni
Aree tematiche (7° programma Quadro): NANOSCIENZE, NANOTECNOLOGIE, MATERIALE E PRODUZIONE > Materiali
AMBIENTE (INCLUSO CAMBIAMENTO CLIMATICO) > Proteggere i cittadini dai rischi ambientali
TRASPORTI (INCLUSO AERONAUTICA) > Trasporti di superficie sostenibili
Depositato il: 07 Apr 2015 21:58
Ultima modifica: 08 Ott 2015 07:50
URI: http://www.fedoa.unina.it/id/eprint/10525
DOI: 10.6092/UNINA/FEDOA/10525

Abstract

Tire Derived Materials (TDMs) deserve special interest as the reuse of tires is one of the most important topics in recycling and Environmental Engineering. This thesis describes the mechanical characterization of a new TDM based on appropriate experimental tests. Moreover a novel strain energy function is presented, based on the Hencky-logarithmic strain tensor, to model the response for moderately large deformations. Finally a Finite element program is used to solve an optimization problem of railway track mat for light-weight lines.

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

Modifica documento Modifica documento